Aston Martin в новому сезоні Формули-1. 61 рік тому в британському зеленому

10.03.2021

Aston Martin в новому сезоні Формули-1. 61 рік тому в британському зеленому

Aston Martin в новому сезоні Формули-1. 61 рік тому в британському зеленому

Aston Martin в новому сезоні Формули-1. 61 рік тому в британському зеленому

Культовий автомобільний бренд повертається до стартової сітки Формули-1. Новий болід Aston Martin AMR21 був представлений в середу в традиційному для виробників і команд кольорі – британському гоночному зеленому. Автомобіль дебютує на треку під час шейкдауна в Сільверстоуні в четвер.

У презентації брали участь легенда американського футболу Том Бреді та актор Деніел Крейг, відомий за роль Джеймса Бонда.

Коли Aston Martin вперше оголосив про плани на 2021 рік, циніки поспішили припустити, що це не більше ніж рекламний хід. Але все набагато складніше. Після безуспішних змагань в 1959 і 1960 роках, Aston Martin був обмежено присутній в Формулі 1, але тільки в якості спонсора, а пізніше титульного партнера Red Bull.

Команда Aston Martin-2021 не створена з нуля. Це досить відома Racing Point з Сильверстоуна, яка раніше брала участь в змаганнях, як Force India і Jordan GP.

Все почалося в 2018 році, коли Монреальський мільярдер з українським корінням Лоуренс Стролла викупив команду Формули-1 Force India, що потрапила під зовнішнє управління. Інвестиції бізнесмена допомогли команді, вона змінила ім’я на Racing Poin і продовжила участь в змаганнях. Менш ніж через рік канадець придбав значну частку в Aston Martin Lagonda та оголосив про повернення в Формулу-1. В рамках цієї угоди Racing Point була перейменована в Aston Martin.

У команди новий склад пілотів на цей сезон: до Ленса Стролла (сина Лоуренса Стролла) приєднався чотириразовий чемпіон світу Себастьян Феттель. В кінці 2020 року після шістьох сезонів в команді Маранелло, ставши третім за результативністю пілотом за кількістю перемог, Феттель покинув Ferrari.

Болід Aston Martin AMR21, відрізняється не тільки від свого попередника Racing Point RP20, але і від свого пращура Mercedes W10.

Aston Martin змінив задню підвіску Mercedes 2020 року, а також оптимізував форму шасі. Концепція задньої підвіски, з точкою кріплення поперечних важелів на протиударній конструкції, забезпечує краще зчеплення.

У конструкцію передньої частини монокока так само внесені зміни, це повинно поліпшити систему охолодження силової установки. Для того, щоб забезпечити максимальний обдув радіаторів, необхідно було перемістити вниз конусоподібні енергопоглинаючі елементи. Вони розташовувалися всередині понтона та є частиною монококу. Ці перетворення відносяться до доопрацювання шасі, тому команді довелося витратити обидва жетона розвитку, за умовами Формули-1.

Верхню протиударну конструкцію Aston Martin змістив вниз. Автомобіль отримав перероблене переднє крило, нові бічні панелі і повітрязабірники радіатору. Аеродинаміки попрацювали над дефлекторами та  днищем. Воно стало двоярусним і тришаровим.

Лоуренс Стролла вже не раз заявляв про бажання перетворити Aston Martin в «британську Ferrari», а на презентації команди він оголосив, що з не за горами боротьба за чемпіонські титули у Формулі 1.

Керівник Aston Martin Отмар Сафнауер був більш стриманий, розповівши про те, що він чекає від сезону-2021 Формули-1:

“Легше сказати, що ми будемо боротися за титул, ніж в реальності зробити це. Для цього повинні відбутися дві речі. Спочатку нам потрібно розробити гарний план, а потім виконати його. Через три-п’ять років Aston Martin вступить в боротьбу за чемпіонський титул.”

Четверте місце в минулому році було кращим результатом команди за три роки. А оскільки в цьому сезоні навряд чи виникне негайна загроза для Mercedes і Red Bull, буде вихід на третє місце до кінця 2021 року, ймовірно. Ми ростемо як команда. У міру зростання, звичайно, динаміка змінюється, і нею потрібно управляти, але ДНК команди не змінилася. Ми все ще та купка гонщиків, якою завжди були».

У сезоні-2021 «Формули-1» на трьох Гран-прі повинен бути змінений формат гоночного уїк-енду з короткої «спринтерської» гонки (яку припускають проводити в суботу, а її результатами будуть визначати розстановку на стартовому полі недільного заїзду).

На думку Себастьяна Феттеля ця ідея безглузда. «Навіщо проводити предфінал, а потім сам фінал? У чому сенс? Цього я не розумію. Ясна річ, що якщо гонки по суботах все-таки будуть проводитися, то я буду в них брати участь – адже я хочу потім виступити в недільній гонці. Але з моєї точки зору це безглуздо. У вас є Гран-прі – потрібно проїхати приблизно 300 км за гонку, сам Гран-прі стає головною подією уїк-енду».

Нагадаємо, що команди «Формули-1» затвердили ряд змін регламенту, які були розроблені для боротьби з кризою в умовах пандемії коронавірусу. Було введено поняття «стелі бюджетів». У 2021 році бюджет кожної команди не повинен буде перевищувати суму в 145 млн доларів. У 2022 року межа буде знижена до позначки в 140 млн, а в 2023 – до 135 млн.

І останнє. Участь у Формулі-1 для Aston Martin – це чергова спроба або шанс врятувати бізнес від банкрутства. На тлі кризи Стролла доводиться розвивати, а точніше підтримувати бренд, але як це позначиться на продажах – не ясно.

Маркетингові заходи в 22 країнах і аудиторія в 2 млрд людей – ось чим стурбований Лоуренс Стролла. Побажаємо йому удачі.

Поділитися:

Повернутися