Зима близько: як підготувати човен до зберігання в холодну пору року

30.10.2020

Зима близько: як підготувати човен до зберігання в холодну пору року

Зима близько: як підготувати човен до зберігання в холодну пору року

Зима близько: як підготувати човен до зберігання в холодну пору року

Справжні осінні холоди – це сигнал будь-якому власникові яхти або човна про те, що плавзасіб необхідно підготувати до зимового періоду. Як правило, саме від правильної підготовки і зберігання в умовах холоду залежить і термін служби, і подальший спуск на воду, і навіть задоволення від майбутніх виходів в море.

Місце і спосіб зберігання

Перед початком зимового сезону власнику яхти належить визначити, де власне її зберігати. Варіантів – безліч, але вибирати варто виходячи з декількох чинників: розмір, матеріал виготовлення, кліматичні умови і ступінь впливу зовнішнього середовища.

Оскільки не всі можуть похвалитися наявністю обладнаним місцем для зберігання, багато хто змушений залишати судно на відкритому повітрі, що призводить до сильного впливу зовнішніх умов. Досить часто над яхтою зводять невеликий навіс або натягують щільну тканину на зразок брезенту для захисту від снігу і дощу. Таку ж роль може виконувати і щільний, спеціально виготовлений чохол з передбаченими вентиляційними отворами, щоб запобігти утворенню конденсату.

Якщо судно передбачається розмістити на стоянці, то його необхідно встановити на спеціальні кіль-блоки, сані або інше допоміжне засіб, щоб відстань до землі було близько півтора метрів, щоб при необхідності можна було провести ремонтні та профілактичні роботи.

Консервація

Після вибору місця зберігання варто зайнятися консервацією судна. У цьому процесі важливо врахувати матеріал корпуса (дерево, метал, склопластик і інші), а також особливості зберігання окремих систем яхти.

Перед консервацією слід подбати про чутливе обладнання. Наприклад, навігаційні прилади досить чутливі до перепадів температур. Двигун незалежно від типу також потрібно законсервувати. Масло з системи зазвичай зливають, заодно замінюючи паливні та масляні фільтри. Всі деталі, вузли покривають антикорозійними засобами, які захистять від іржі і негативного впливу зовнішніх умов.

З усіх систем човна необхідно злити воду, очистити від накипу і заповнити антифризом, щоб максимально убезпечити трубопроводи від обмерзання. Електрична система теж повинна бути оглянута, а деякі її елементи на зразок акумуляторних батарей і навігаційного обладнання – демонтовані.

Стаціонарні паливні баки рекомендують заповнити паливом з додаванням стабілізатора, а переносні – зняти, просушити і зберігати в добре вентильованому приміщенні, як і шланги від паливної системи, заздалегідь зняті і промиті.

Обробка корпусу

Для кожного матеріалу обшивки існує свій порядок обробки перед консервацією, але всі вони починаються з очищення та ретельного видалення забруднень.

Корпус зі скловолокна – один з найпопулярніших, але і досить ніжний. Особливо це стосується його покриття, тому його не варто мити жорсткими щітками і абразивними очисними речовинами. Якщо на покритті стали з’являтися недоліки, наприклад, пухирці або роздуті частини, краще їх заповнити спеціальною смолою, а потім, по можливості, покрити особливою ​​фарбою на епоксидній основі. Корпус з металу також бажано обробити спеціальною фарбою для запобігання корозії. Звичайно, це лише основні заходи, які необхідно вжити перед початком зимового сезону. В іншому ж, варто виходити з кліматичних умов і звернутися в спеціалізовані компанії, які надають такий сервіс.

Категорії:

Поділитися:

Повернутися